david and chuck

Literature

Saturday, May 28, 2011

Sotsiaalhoolekande selts (Hašek 1912)

Sekretär: "Mida te soovite?"
Paljua: "Ma paluksin seltsilt abi."
Sekretär: "Nimi? Amet? Vanus?"
Paluja: "Jindrich Majer, puusepp, kuuskümmend aastat."
Sekretär: "Oleksite te viiskümmend aastat noorem, võiksite pöörduda noorte hoolekande seltsi poole. Ega te sunnitöövanglas pole olnud?"
Paluja: "Ma olen siiamaani karistamata."
Sekretär: "Kahju, vastasel juhul võiks vabanenud kurjategijate eest hoolitsemise selts teid aidata. Kuid ma loodan, et te olete vähemalt parandamatu joomahaige?"
Paluja: "Ei ole, ma ei võta tilkagi suu sisse."
Sekretär: "Väga kahju, me oleksime võinud teid alkohoolikute parandamise seltsi hoole alla soovitada.Või miks te ometi ei ole põhjakäinud tänavatüdruk? Teie vastu oleks langenud naiste kaitse selts otsekohe huvi tundnud. Või kui te oleksite äraaetud hobune, võiksite loomakaitseseltsi poole pöörduda. Muhamedlane või paganausuline te ka ei ole ja sellepärast ei saa ma teie heaks ka valeusuliste ärapööramise seltsis midagi ette võtta. Ma loodan, et te olete ehk midagi varastanud? - Ei ole? Siis ei ole ka endiste varaste parandamise seltsilt midagi abi loota. Pättide kultuuritaseme tõstmise seltsi jaoks näete te kahjuks liiga korralik välja. Muide, sealt oleksite saanud kindlasti toetust."
Paluja: "Aga ma ei taha ju toetust! Ma tahan tööd! Tööd!"
Sekretär: "Tööd? Aga kulla mees, miks te siis seda kohe ei öelnud? Tema tahab tööd! Meil endalgi pole midagi teha!"

0 Comments:

Post a Comment

<< Home